Nákup zásob na sklad
Při nákupu zásob na sklad je nutno nejdříve udělat ve skladu příjemku.
Při účtování přijaté faktury je nutno spojit fakturu s danou příjemkou.
Vytvoření dokladu
V příslušné knize přijatých faktur vytvořte nový doklad.
Vyplnění hlavičky dokladu
Na hlavičce dokladu vyplňte:
- Osobu, což je v tomto případě dodavatel
- Variabilní symbol
- Splatno
- Datum DPH
- Bankovní účet (nutné pro tvorbu bankovních příkazů)
Vytvoření účetních řádků
Po vyplnění hlavičky stiskněte tlačítko Nástroje.
Zobrazí se formulář s dostupnými nástroji, kde vyberte funkci Nákup zásob.
Po volbě se zobrazí formulář Převzít položky.
Na formuláři přeberte položky, které Vám dodavatel dodal.
Nápověda jak vybrat položky je na formuláři, karta Nápověda.
Po označení položek stiskněte tlačítko Převzít položky a formulář zavřete.
Stiskem tlačítka Převzít položky se vytvořili na příjemce účetní řádky.
Účetní řádky jsou propojeny na zvolenou objednávku.
Zaúčtování dokladu
Stisknutím tlačítka Zaúčtovat doklad zaúčtujte.
Časté problémy
Příjemka
Příjemka se nabízí pouze v tom roce kdy byla přijata daná zásoba. Pokud je tedy příjemka zaúčtována v roce 2012 a fakturu přijatou účtujete do roku 2013, tak se daná příjemka nenabídne.
Na příjemce zkontrolujte že skladový pohyb má zaškrtnuto pole Rodina.