Pohodlí moderního účetnictví
bez složitých manuálů a nastavení

Reklamace výměnou

 

Někdy se reklamace řeší výměnou reklamovaného zboží (výrobku) za zboží (výrobek) nový.

 

Při příjmu zboží k výměně je nejdříve nutno zachytit příjem daného artiklu na sklad.

Převzetím zboží vzniká závazek vůči zákazníkovi, který nám zboží předal.

Při dodání nového zboží se daný závazek vynuluje.

 

Pro zachycení těchto závazků doporučujeme vytvořit nový analytický závazkový účet např. 325.09. Tento účet musí být saldokontní.

 

Nejdříve je potřeba v dané knize skladu vytvořit následující skladové pohyby.

Typ Text ProtiÚčet ProtiStrana Účtovat záporně Rodina Reklamace
Příjemka (strana MD) Příjem zboží na reklamaci od zákazníka 325.09 D Ne Ne Ne
Výdejka (strana D) Výdej zboží z reklamace zákazníkovi 325.09 MD Ne Ne Ne

 

Příjem reklamovaného zboží

V příslušném skladu vytvoříme příjemku se skladovým pohybem Příjem zboží na reklamaci od zákazníka.

 

Na příjemce do osoby napíšeme zákazníka.

Do variabilního symbolu (pokud se netvoří automaticky) napíšeme datum pozpátku. Například pro příjem zoží dne 1.3.2012 bude symbol 20120301.

 

Zaúčtováním příjemky se vytvoří nový saldokontní případ na účtu 325.09.

 

Výdej nového zboží

Vytvoříme výdejku se skladovým pohybem Výdej zboží z reklamace zákazníkovi.

 

Na výdejce do osoby napíšeme zákazníka.

Do variabilního symbolu napíšeme stejný variabilní symbol, jako na příjemce.

 

Při zaúčtování příjemky najdeme původní saldokontní případ. Tímto daný závazek vynulujeme.

 

Kontrola salda

Po výdej zboží je nutno zkontrolovat stav salda.

Je možné, že jsme např. zákazníkovi dali dražší zboží než to které vrátil.

V případě, že saldokontní případ není vynulován, zaúčtujeme daný rozdíl pomocí interního dokladu do nákladů nebo výnosů.

 

Kontaktujte nás

Telefon: 603 531 128
Email: info@adamadam.cz

Reference