Nákup zásob
Nákup zásob je realizován pomocí následujících kroků:
- příjemka
- přijatá faktura na nákup zásob od dodavatele
- přijatá faktura na vedlejší náklady (doprava...)
Příjemka
Příjemka se vytváří ve skladu.
Příjemku vytvořte dnem příjmu zásob.
Není tedy nutné čekat až přijde faktura od dodavatele.
Pro tvorbu příjemky je důležité, zda pronákup zásob byla vytvořena v systému Delfy objednávka.
Existují dva postupy vytvoření druhy příjemek pro nákup zásob:
- Jak vytvořit příjemku bez objednávky naleznete zde.
- Jak vytvořit příjemku na základě objednávky naleznete zde.
Přijatá faktura na nákup zásob
Přijatá faktura se účtuje po jejím obdržení (což může být docela dlouho po příjmu zásob).
Na danou fakturu je nutné převzít řádky z příjemky.
Jak zúčtovat přijatou fakturu naleznete zde.
Přijatá faktura na vedlejší náklady
Součástí skladové ceny zásob jsou vedlejší náklady.
Vedlejšími náklady je například:
- clo
- doprava
- pojištění
Aby systém Delfy správně ocenil zásoby, je nutné tyto vedlejší náklady účtovat na účet pořízení zásob (nikoliv do nákladů).
Při účtování je třeba spojit dané náklady s danou příjemkou.
Na danou fakturu je nutné převzít řádky z příjemky.
Jak zúčtovat přijatou fakturu na vedlejší náklady naleznete zde.