Přijatá faktura na základě objednávky
Zpracování přijaté faktury na dodání zásob má následující kroky
- vyplnění hlavičky dokladu
- automatické převzetí příjemky
- zaúčtování dokladu
Vytvoření dokladu
Nejdříve vytvořte doklad v příslušné knize přijatých faktur.
Na dokladu vyplňte osobu, variabilní symbol, datum splatnosti, datum DPH a bankovní účet.
Účetní řádky nevytvářejte.
Vytvoření řádků dokladu
Po vyplnění hlavičky dokladu stiskněte tlačítko Výkony.
Zobrazí se formulář Převzít položky.
Formulář obsahuje kartu Nápověda, kde je uveden postup pro vybrání a převzetí položek k fakturaci.
Označte položky kterých se daná faktura týká a stiskněte tlačítko Převzít.
Jeho stisknutím se vytvoří účetní řádky automaticky.
Pokud jste na danou příjemku vytvořili objednávku, spolu s položkami a množstvím se na účetní řádek převezme i sjednaná cena jednotlivých položek.
Časté problémy
Pokud se Vám nenabídne na faktuře příjemka k převzetí zkontrolujte následující
Osoba
Zkontrolujte zda osoba na příjemce je totožná s osobou na dokladu.
Objednávka
Zkontrolujte že je objednávka zaknihována.
Typ plnění
Pro převzetí příjemek musí být na faktuře typ plnění pro nákup (nikoliv pro prodej).
Předpis
Pokud má předpis v nastavení zaškrtnuto pole Sklad, tak je nutno danou položku nejdříve přikmout na sklad (udělat příjemku).