Reklamace zakázky
Někdy se stane, že zákazník vrátí zboží které bylo dodáno na zakázku.
V podstatě se jedná o obchodní případ, takže když používáte zakázky, měli byste i toto vrácení zaevidovat v zakázkách.
Máte dvě možnosti:
- vytvořit novou zakázku
- upravit původní zakázku
Vytvoření nové zakázky
Tato obchodní operace je totožná jako standardní prodej zboží, liší se jen záporným množstvím.
Jedná se vlastně o storno provedeného prodeje.
Vytvořte standardním způsobem novou zakázku.
Na zakázce vytvořte nové prodejní položky které zákazník vrací.
Ceny vrácených položek uveďte v původní výši.
Množství vrácené položky uveďte záporně.
Úprava původní zakázky
V případě, že chcete vrácené zboží přiřadit k původní zakázce postupujte následovně.
Najděte původní zakázku.
Na zakázce vytvořte nové prodejní položky které zákazník vrací.
Ceny vrácených položek uveďte v původní výši.
Množství vrácené položky uveďte záporně.
Příjem zboží a vystavení dobropisu
Další postup je již zcela standardní.
Daná zakázka je nedodaná a čeká buď na příjem položek nebo na vystavení dobropisu.