Počáteční zůstatky
Tato kapitola Vám vysvětlí způsob, jak do systému Delfy zadat počáteční zůstatky.
Jedná se o situaci, kdy máte účetnictví v jiném systému a chcete ho převést do systému Delfy.
Postup převodu dat.
Převod počátečních zůstatků účtů provádíme interním dokladem.
Nejdříve převedem jedním dokladem zůstatky všech účtů, t.j. náklady, výnosy, aktiva a pasiva.
Poté dalšími doklady budeme rozúčtovávat jednotlivé agendy jako je saldo, inventání karty a sklad.
Metodika je následující
- Jedním interním dokladem se zaúčtují aktiva, pasiva, (případně náklady a výnosy).
- Dalším dokladem se rozúčtují se účty pohledávek a závazků na jednotlivé případy
- Dalším dokladem se rozúčtují se účty majetku na jednotlivé druhy majetku včetně oprávek
- Dalším dokladem se rozúčtují zůstatek skladu dle jednotlivých položek
Bližší informace naleznete v následujících podkapitolách.
Převod na začátku roku
V případě, že začínáte účtovat od 1.ledna, tak je nejlepší provést převod do minulého roku.
Tímto způsobem sice budete opisovat zůstatky i nákladů a výnosů, ale zase nebudete mít problém sestavit účetní výkazy včetně minulého období.
1. Počáteční zůstatky
Jako období zadejte Počáteční převod dat.
Opište zůstatky všech účtů, včetně nákladů, výnosů, daně z příjmů.
2. Konečný převod
Interním dokaldem rok standardně uzavřete.