Pohodlí moderního účetnictví
bez složitých manuálů a nastavení

Počáteční zůstatky

 

Tato kapitola Vám vysvětlí způsob, jak do systému Delfy zadat počáteční zůstatky.

Jedná se o situaci, kdy máte účetnictví v jiném systému a chcete ho převést do systému Delfy.

 

Postup převodu dat.
Převod počátečních zůstatků účtů provádíme interním dokladem.
 
Nejdříve převedem jedním dokladem zůstatky všech účtů, t.j. náklady, výnosy, aktiva a pasiva.
 
Poté dalšími doklady budeme rozúčtovávat jednotlivé agendy jako je saldo, inventání karty a sklad.

Metodika je následující

  • Jedním interním dokladem se zaúčtují aktiva, pasiva,  (případně náklady a výnosy).
  • Dalším dokladem se rozúčtují se účty pohledávek a závazků na jednotlivé případy
  • Dalším dokladem se rozúčtují se účty majetku na jednotlivé druhy majetku včetně oprávek
  • Dalším dokladem se rozúčtují zůstatek skladu dle jednotlivých položek

 

Bližší informace naleznete v následujících podkapitolách.

 

Převod na začátku roku

V případě, že začínáte účtovat od 1.ledna, tak je nejlepší provést převod do minulého roku.

Tímto způsobem sice budete opisovat zůstatky i nákladů a výnosů, ale zase nebudete mít problém sestavit účetní výkazy včetně minulého období.

 

1. Počáteční zůstatky

Jako období zadejte Počáteční převod dat.

Opište zůstatky všech účtů, včetně nákladů, výnosů, daně z příjmů.

 

2. Konečný převod

Interním dokaldem rok standardně uzavřete.

 

 

 

 

 

Kontaktujte nás

Telefon: 603 531 128
Email: info@adamadam.cz

Reference