Obchodní případy
Pro označení obchodních případů používáme pohled z naší strany.
Označení se odvíjí od toho, co pro nás daný obchodní případ znamená, nikoliv co znamená pro našeho zákazníka.
Příklad: Náš zákazník si u nás objedná zboží. Pro něho je daný případ objednávkou, pro nás je to ale zakázka.
Obchodní případy dělíme na následující typy
- Nabídka
- Zakázka
- Poptávka
- Objednávka
- Projekty
Nabídka
Pod pojmem nabídka rozumíme obchodní případ, kterým našemu zákazníkovi, nebo potencionálnímu zákazníkovi nabízíme naše zboží / produkt.
Zakázka
Pod pojmem zakázka rozumíme závaznou objednávku od našeho zákazníka.
Jedná se vlastně o schválenou nabídku.
Poptávka
Pod pojmem poptávka rozumíme dotaz na potencionálního dodavatele, zda a za jakou cenu nám je schopen, případně ochoten, dodat požadované zboží v požadovaném čase.
Objednávka
Pod pojmem objednávka rozumíme závazné objednání zboží v požadovaném množstí od našeho dodavatele.
Projekt
Projekt je dlouhodobá zakázka.
Na projektu lze nastavit celkové plnění včetně domluvených cen.
Z projektu lze poté vytvářet jenotlivé zakázky.