Pohodlí moderního účetnictví
bez složitých manuálů a nastavení

Doklady placené zaměstnancem

 

Někdy zaměstnanci dostanou průběžnou zálohu, ze které platí nákupy pro firmu.

Tyto doklady poté jednou měsíčně předají na účtárnu k proplacení.

Součástí předaných dokladů mohou být i cestovní náhrady.

 

Metodika v Delfách

Pro každého zaměstnance je nutno vytvořit jeho pokladnu (např. Pokladna Novák Josef).

Klient poté všechny doklady od daného zaměstnance nahrává do jeho adresáře např. PokladnaNovakJosef

Doklady naimportuje přes poštu a my doklady standardně zaúčtujeme.

 

Tímto postupem jsme schopni zaúčtovat i daňové doklady nad 10.000,- Kč (kvůli kontrolnímu hlášení).

Do pokladny můžeme v tomto případě zadat osobu např. Alza, s jeho DIČ a číslem daňového dokladu.

Nemusíme totiž složitě evidovat, že daný doklad musíme zaplatit panu Josefovi Novákovi.

Doklad je účtován v jeho pokladně, takže bez problému.

Tímto způsobem také můžeme lehce vyjet všechny poskytnuté doklady od daného zaměstnance.

 

Převod na konci měsíce

Na konci měsíce zjistíme stav pokladny.

Tento zůstatek zaúčtujeme na účet 333 - Ostatní závazky vůči zaměstnancům.

Vystavíme pokladní doklad:

  • Datum: Poslední den daného měsíce
  • Osoba: Novák Josef
  • Variabilní symbol: Rok + měsíc (např. 202409 - t.j. platba za září 2024)
  • Splatno: Poslední den daného měsíce
  • Bankovní účet: účet zaměstnance

 

Řádek dokladu:

  • Předpis: závazek-zaměstnanec - Závazek k zaměstnanci (účet 333, strana DAL)
  • Částka: zůstatek pokladny

Doklad zaúčtujeme.

 

Kontrola správnosti účtování je ta, že zůstatky pokladen musí být nulové.

Na tento závazek poté standarně vystavíme bankovní příkaz.

 

 

Kontaktujte nás

Telefon: 603 531 128
Email: info@adamadam.cz

Reference