Nepřítomnost zaměstnance
Před zpracováním mezd je nutno nejdříve zadat nepřítomnost zaměstnanců v daném měsíci.
Ideální postup je když nepřítomnost zadáváte průběžně po dobu celého měsíce a nečekáte až na vlastní zpracování mezd.
Případ nepřítomnosti
Každá nepřítomnost má svůj případ.
Případ pro nepřítomnost mimo jiné obsahuje
- Rok
- Pořadové číslo
Jeden případ obsahuje celou dobu dané nepřítomnosti.
To znamená, že např. nemoc která přesahuje konec měsíce bude mít pouze jeden případ nepřítomnosti.
Obdobně to platí pro např. mateřskou dovolenou, která bude po celé 3 roky mít jeden případ nepřítomnosti.
Archivace nepřítomností
Díky tomu, že každá nepřítomnost obsahuje rok a pořadové číslo v roce, doporučujeme pro archivaci nepřítomností založit pro daný rok šanon nepřítomností.
Je to obdoba vydaných nebo přijatých faktur, pro které také máte svoje šanony.
Tento způsob se osvědčil mnohem lépe, než dávat jednotlivé nepřítomnosti do složek zaměstnanců (faktury také nedáváte do složek Vašich dodavatelů a odběratelů).
Dopuručujeme každou nepřítomnost vytisknout, připojit k ní patřičné doklady (neschopenka, potvrzení u lékaře) a danou nepřítomnost založit do šanonu.
Ukládáním nepřítomností do šanonu získáte
- Díky pořadovým číslům dokonalý přehled o nepřítomnostech
- V případě kontroly zdravotní pojišťovny nebo správy sociálního zabezpečení vezmete pro kontrolovaný rok celý šanon